torsdag 8 januari 2015

Från det ena till det andra

 Hej filmälskare

I och med omändringarna på KSF Media slutar Borgåbladet att utkomma och övergår till Östnyland tidningen tisdagen den 13 januari. Därmed är det också slut på mina filmrecensioner i Bbl. I Östnyland tar Hbl:s filmrecensenter över och deras recensioner torde ingå i Östnyland på fredagar.

I stället börjar jag för min del skriva om film, huvudsakligen de filmer jag kommer att se på Bio Rex i Borgå, i denna filmblogg.
De blir antagligen litet mindre formbundna och mera personliga än de tidigare recensionerna, ja jag vet inte riktigt själv ännu hur allt faller ut.
Hur som helst ska den första inlägget handla om Turner, den engelska konstnären, en film som "besiktigas" lördagen den 9 januari och som diskuteras i bloggen "Taggad av film" dagen efter, på söndag.  Så det går från det ena till det andra, men intresset för film, det består.
Vi möts på söndag.


2 kommentarer:

  1. Hej Egil!
    Dina filmrecensioner i tidningen har jag alltid intresserat följt med, så jag är glad att du fortsätter med dem här i bloggform. Jättebra att "Blade" tipsade om det idag!
    hälsningar Helen G-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helen

      Tack så mycket för intresset. Kändes bara litet tomt att gå på film och inte skriva något om det längre, så därför den här lösningen.
      Mvh/Egil

      Radera